środa, 25 listopada 2015

Carpie diem.

Znalezione obrazy dla zapytania carpie diem

Chwytaj dzień!


,,Mój przyjaciel otworzył szufladkę w komodzie swojej ukochanej i wyjął z niej mały pakiecik owinięty w bibułkę. To - powiedział - nie jest zwykłe zawiniątko, to jest Jej bielizna osobista. Wyrzucił opakowanie ukrywające zawartość i przyjrzał się jedwabnej, wykończonej koronką bieliźnie. Kupiłem to Jej, kiedy pierwszy raz pojechaliśmy do Nowego Jorku 9-10 lat temu. Nigdy jej nie założyła, czekała z tym na jakąś specjalną okazję! Więc dobrze - pomyślał - dzisiaj zdarzyła się ta odpowiednia okazja.

Zbliżył się do łóżka i ułożył bieliznę przy jej głowie obok innych rzeczy. Niedługo zacznie ubierać ją do trumny. Po krótkiej chorobie wczoraj zmarła.

Potem patrząc w moją stronę powiedział: Każdy dzień, który przeżywasz, jest tą specjalną okazją. Nasze okazje już minęły. Nie warto było zostawiać wszystkiego na potem.

Te słowa zapadły mi w pamięć, mam je ciągle na myśli - one zmieniły moje życie. Teraz więcej czytam, a mniej sprzątam. Siadam na tarasie i rozkoszuję się urodą okolicy bez poczucia winy, że nie wypieliłem ogródka. Spędzam więcej czasu z moimi bliskimi i przyjaciółmi, a mniej pracuję. Zrozumiałem, że życie to ciąg doświadczeń, które trzeba przeżywać w radości, a nie próbować je przetrwać lub ścierpieć. Już niczego nie odkładam na potem. Zdania zaczynające się od pewnego dnia, kiedy? znikają z mojego słownika.

Nie wiem, co zrobiłaby żona mojego przyjaciela, gdyby wiedziała, że nie będzie jej tu dzisiaj między nami - przyjmujemy to z taką nieświadomą lekkością. Mam nadzieję, że poszłaby zjeść do restauracji chińskiej - swej ulubionej. To te malutkie nie zrobione rzeczy najbardziej by mnie bolały, gdybym wiedział, że moje godziny są już policzone. Byłbym niepocieszony, że przestałem widywać się z moimi dobrymi przyjaciółmi odkładając to na najbliższy czas, że nie napisałem listów, które miałem zamiar posłać już jutro. Byłbym niepocieszony i smutny, że nie mówiłem wystarczająco często moim braciom i dzieciom, jak bardzo je kocham.

Od już i teraz nie staram się opuścić, przeczekać ani wstrzymać niczego, co mogłoby wprowadzić mnie w dobry humor, dać powód do radości i śmiechu, i każdego dnia powtarzam sobie, że dzień dzisiejszy jest wyjątkowy. Każdy dzień, każda godzina, każda minuta."

Warto  postarać się to, co poniżej, wprowadzić w życie...

Wskazówki na lepsze życie
*Dawaj ludziom więcej, niż mogliby się spodziewać i rób to z przyjemnością.
*Naucz się na pamięć swojego ulubionego wiersza.
*Nie wierz we wszystko, co usłyszysz, nie wydawaj wszystkiego, co masz i nie śpij tyle, ile byś pragnął.
*Kiedy mówisz kocham, mów to na serio.
*Kiedy mówisz przykro mi, patrz w oczy rozmówcy.
*Ożeń się nie wcześniej niż po sześciu miesiącach narzeczeństwa.
*Uwierz w miłość od pierwszego spojrzenia - zapamiętaj to sobie... , wystarczy tylko chwila...
*Nigdy sobie nie żartuj ze snów innych ludzi.
*Kochaj głęboko i z pasją. Możesz zostać zraniony, ale to jedyny sposób na spełnioną egzystencję.
*W przypadku nieporozumień bądź lojalny, nie obrażaj.
*Nie oceniaj innych poprzez pryzmat członków ich rodzin.
*Mów wolno, ale myśl szybko.
*Jeżeli ktoś zadaje Ci pytanie, na które nie chcesz odpowiedzieć, uśmiechnij się i spytaj: Dlaczego chcesz to wiedzieć?.
*Zapamiętaj, że wielka miłość i największe sukcesy są obłożone dużym ryzykiem.
*Dzwoń często do mamy.
*Powiedz na zdrowie, kiedy ktoś kichnie.
*Kiedy ponosisz porażkę, nie zapomnij tej lekcji.
*Zawsze pamiętaj o szacunku do siebie samego, do innych i odpowiedzialności za własne czyny.
*Nie pozwól, by nieistotna sprzeczka popsuła ważną przyjaźń.
*Jeżeli zorientowałeś się, że popełniłeś błąd, natychmiast go napraw.
*Uśmiechaj się odbierając telefon. Ten, kto do Ciebie dzwoni, usłyszy to w Twoim głosie.
*Zwiąż się z kobietą/mężczyzną, z którą/ym lubisz rozmawiać. Na starość umiejętność konwersacji będzie tą najważniejszą.
*Spędzaj trochę czasu w samotności.
*Otwórz się na zmiany, ale nie rezygnuj całkowicie ze swoich przekonań.
*Pamiętaj, że milczenie czasami jest najlepszą odpowiedzią.
*Więcej czytaj, a mniej oglądaj TV.
*Żyj dobrze i honorowo. Później kiedy będziesz starszy, spojrzenie w przeszłość pokaże Ci, w jaki sposób możesz cieszyć się życiem po raz wtóry.
*Miej wiarę w Boga, ale dobrze zamykaj swój samochód.
*W domu atmosfera miłości jest bardzo ważna, rób wszystko, by wykreować wokół siebie harmonię i spokój.
*W przypadku nieporozumień z bliskimi niech przeważą względy obecnej sytuacji.
*Nie grzeb się w rozczarowaniach z przeszłości.
*Czytaj między wierszami.

Lepszego życia...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Oceń stan swojego zdrowia - nastawienie psychiczne