piątek, 14 lutego 2020

Jak poradzić sobie z wszystkim?

Znalezione obrazy dla zapytania: jak poradzić sobie z tym wszystkim?

Czy Ty również należysz do ludzi, którzy mają więcej obowiązków niż czasu?

Zresztą, to chyba pytanie retoryczne, bo nie znam nikogo, kto by narzekał, że czasu ma za dużo. Większość ludzi, których znam, ma niezliczoną ilość obowiązków: praca lub nauka i rodzina - to już by wystarczyło, a tu co chwilę wyskakuje coś nowego - trzeba iść do jakiegoś urzędu, coś załatwić, zapłacić rachunek. Jak sobie radzić z tym wszystkim, nie zapomnieć o niczym, a jednocześnie nie pozwolić stresowi, by nad nami zapanował?

Trzy miesiące temu  trafiłam na wiele komentarzy dotyczących zarówno Davida Allena, jak i
jego metody o nazwie "Getting Things Done" (GTD) - po polsku dosłownie "załatwianie spraw". Dowiedziałam się, że tę metodę stosują największe firmy świata, najskuteczniejsze korporacje i wielu wybitnych menedżerów.

To nie jest klasyczna metoda "zarządzania czasem". To raczej "zarządzanie zadaniami" - takie ich porządkowanie, systematyzowanie, by dało się je wykonać. I jednocześnie dzięki złożeniu tego wszystkiego w skutecznym zewnętrznym systemie, nie trzeba wciąż o tym myśleć - więc stres jest
dużo mniejszy.A jednocześnie ta metoda jest tak prosta, że może ją stosować każdy. Wystarczy poświęcić czas na nauczenie się jej, a potem być jej wiernym.

Metoda Allena to bardzo dobry sposób, by:
- porządkować swoje sprawy,
- wybierać, co mamy robić w tej chwili,
- zapanować nad wszystkimi aspektami naszego życia,
- odnaleźć równowagę między życiem rodzinnym i pracą
- poradzić sobie z poczuciem niepokoju, że czegoś jeszcze nie zrobiliśmy
- mieć porządek w dokumentach, w zadaniach, które nas czekają i w głowie.

To nie jest książka tylko do czytania.Jeśli zamierzasz ją tylko przeczytać i odłożyć w kąt - daruj sobie,szkoda czasu i pieniędzy.To jest podręcznik pokazujący, jak porządkować zadania. I są tylko dwie opcje: albo zastosujesz go w całości i będziesz pod wrażeniem efektów metody GTD, a inni zaczną Cię podziwiać za Twoją wydajność i skuteczność... albo jeśli tylko tę książkę przeczytasz, to zmarnujesz czas. 

To nie wiedza zmienia życie, tylko jej stosowanie!

Z metody GTD opisanej w "Sztuce efektywności" korzystają menedżerowie największych firm świata. To naprawdę działa.

Stosując ją naprawdę można zmienić życie na dużo lepsze, więc lepiej zrobić to jak najszybciej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Oceń stan swojego zdrowia - nastawienie psychiczne