środa, 21 września 2016

Choroby cywilizacyjne

Znalezione obrazy dla zapytania Choroby cywilizacyjne

Poznaj sekret jak żyć w zdrowiu i nie dopuścić do choroby? Dowiedz się jak zwalczyć choroby cywilizacyjne.


Dr Jacek Roik znalazł się w trójce wyróżnionych lekarzy w plebiscycie Gazety Krakowskiej w kategorii "Lekarz pierwszego kontaktu". Przeczytaj, co Lekarz Roku  ma Ci do powiedzenia.

Nadawca: "dr Jacek Roik"Temat: Zacznij żyć zdrowo... to Twoja wielka szansa!

Nazywam się Jacek Roik, jestem lekarzem chorób wewnętrznych. Wydział Lekarski Akademii Medycznej w Krakowie ukończyłem w 1967 roku.

Pracując jako lekarz pierwszego kontaktu zauważyłem, że ilość wypisywanych recept dla Pacjentów nie przekłada się na Ich poprawę stanu zdrowia! Widziałem również moje recepty w koszu na śmieci obok przychodni, gdzie wtedy pracowałem! Nie było najmniejszego sensu powielać ten styl leczenia i pisać tylko leki chemiczne. Postanowiłem wypisywać Moim Pacjentom recepty na zdrowy styl życia!

Zacząłem zwracać uwagę na holistyczne podejście do zdrowia! A więc nie tylko leki ale odżywianie, środowisko w którym żyjemy i pracujemy, wreszcie higiena psychiczna oraz wysiłek fizyczny a przede wszystkim zdrowa żywność jaką codziennie spożywamy, ma znaczenie dla każdego z nas jeżeli chodzi o zdrowie!

Staram się każdemu Pacjentowi, z którym się stykam w codziennej praktyce przekazywać WIEDZĘ na temat profilaktyki chorób cywilizacyjnych. To zagadnienie uważam za najważniejszy cel mojej pracy! Można mieć dużo pieniędzy a mało wiedzy na temat jak być zdrowym i zmierzać ku chorobie, a gdy sytuacja jest odwrotna możemy być zdrowsi!

Tylko od Ciebie zależy czy chcesz żyć zdrowo.

"Chyba nie ma w Tarnowie dorosłego człowieka , który o doktorze Roiku nie słyszał. - Aaa, to ten od zdrowej żywności? Ten sam. Ten od soi? Ten. Ten od zdrowego stylu życia? Dokładnie. Ten, ten. Ten, co każe wszystkim pacjentkom badać piersi? Właśnie. Właśnie za to, za tę profilaktykę między innymi doktor Jacek Roik z Tarnowa nagrodę od Jolanty Kwaśniewskiej dostał."
- ECHO TARNOWA

Wspołczesny człowiek nie ma na nic czasu. Jest to prawda oczywista. Jest jednak coś bezcennego, na co trzeba znaleźć czas. To oczywiście Twoje ZDROWIE! Od zdrowia się wszystko zaczyna i na braku zdrowia się wszystko kończy. Nie zrealizujesz swoich planów osobistych i zawodowych gdy nie będziesz zdrowy. O zdrowie musisz dbać codziennie. Nie należysz chyba do osób, które myślą, że zachorować może sąsiad, mieszkaniec innego miast, czy innego kraju, wszyscy ale pewno nie Ty! Pamiętaj, że choroby cywilizacyjne czyhają na każdego nieprzygotowanego.

Choroby cywilizacyjne pochłaniają codziennie tysiące istnień... chcesz wiedzieć jak się obronić?

Statystyki dotyczące zachorowalności i umieralności spowodowanej przez choroby cywilizacyjne nie kłamią! W Polsce za wcześnie chorujemy i umieramy z powodu: zawałów mięśnia sercowego, wylewów krwi do mózgu, nowotworów: u mężczyzn rak płuc, u kobiet: rak szyjki macicy!. Za dużo palimy i pijemy napojów alkoholowych. Prowadzimy siedzący tryb życia. Nie zwracamy uwagę na sposób odżywiania.

"Światowa Organizacja Zdrowia zwrócila uwagę, że najważniejszym zadaniem lekarza jest przekazywanie Pacjentowi zgłaszającemu się do Gabinetu, wiedzy na temat zapobiegania chorobom cywilizacyjnym!"

Tylko systematyczne i długofalowe postępowanie prozdrowotne przyniesie sukces w postaci utrzymania się w zdrowiu przez długie lata. Medycyna zrobiła olbrzymi, niewyobrażalny postęp! Ale to nie oznacza, że możemy szkodzić swemu zdrowiu a później liczyć na transplantację serca czy przeszczep innego narządu gdy go zniszczymy sami.

Zobacz i przekonaj się sam, czy interesuje Cię:
Jak skutecznie zapobiegać i uodpornić się na choroby cywilizacyjne?
Jaki związek ma nasze zdrowie psychiczne ze zdrowiem fizycznym?
Jak dzięki odpowiedniemu odżywianiu i specjalnej diecie polepszyć swoje zdrowie?
Jak zapobiegać miażdzycy, a tym samym zawałowi serca?
Jak postępować gdy masz nadciśnienie tętnicze?
Jak zwalczać takie choroby cywilizacyjne jak: cukrzyca, schorzenia przewodu pokarmowego (nieżyt żołądka, zespół jelita nadwrażliwego, zaparcia stolca, choroba wrzodowa)?
W jaki sposób kuracje ziołowe mogą Ci pomóc gdy masz kamienie nerkowe lub w woreczku żółciowym.

Każdy, młody czy w podeszłym wieku, obojętnie czy chorujący na nowotwór, cukrzycę, wieńcówkę itp., lub uważający się za zdrowego jak ryba, może dla siebie wiele praktycznych wniosków wynieść.

Każdy powinien się zastanowic nad odrobiną chociażby zadbania o własne zdrowie."
Jak się odżywiać będąc w ciąży, będąc uczniem czy dożywając "trzeciego wieku"?
Jak modyfikować swoje jadłospisy w zależności od pory roku?
Jak się zachować przy zmianach pogody - gdy wieje wiatr halny lub gdy są gwałtowne zmiany ciśnienia atmosferycznego
TTy też możesz zrobić więcej dla swojego zdrowia niż Ci się wydaje! Możesz mieć mniej pieniędzy ale być zdrowszym od tego co ma pokaźniejsze konto w banku. 

Będziesz dzięki temu bogatszy, bo nie ma większego skarbu niż nasze zdrowie.



sobota, 17 września 2016

Relacje międzyludzkie.

Znalezione obrazy dla zapytania Relacje międzyludzkie.

Przyjrzyj się swoim relacjom z ludźmi i spróbuj znaleźć osoby, przy których czujesz się gorszym człowiekiem niż jesteś, które Cię ciągle krytykują i które zachowują się w taki sposób, że wręcz zaczynasz chorować.


To osoby toksyczne dla Ciebie! Zrób listę tych osób i obserwuj ich zachowanie. To pomoże Ci
nabrać dystansu do nich i będzie orężem podczas trudnych sytuacji.




czwartek, 15 września 2016

Problem bezsenności

Znalezione obrazy dla zapytania Problem bezsenności

Problem bezsenności dotyczy w Polsce ponad 1/3 populacji, czyli co trzeci Polak źle zasypia! 

Stres, życie w ciągłym napięciu, przeciążenie pracą niedogodności środowiskowe (hałas,
niedostateczne zaciemnienie)- wszystko to nie sprzyja zdrowemu, relaksującemu wypoczynkowi. Bezsenność może także towarzyszyć różnym innym chorobom. Jednak często samo przestrzeganie prostych zasad higieny snu może przywrócić prawidłowy sen lub przynajmniej ułatwić nocny
wypoczynek. Oto owe propozycje kiedy je przestrzegając możemy sobie pomóc....

1. Wywietrz pokój przed spaniem.
2. W nocy utrzymuj w pokoju temperaturę 18-21 stopni Celsjusza.
3. Wstawaj zawsze o tej samej godzinie, nawet jeśli w nocy miałeś kłopoty ze spaniem.
4. Unikaj drzemek w ciągu dnia.
5. Bądź aktywny fizycznie (spacer, bieganie, gimnastyka , gry na świeżym powietrzu 20- 60 minut dziennie, ale nie później niż 4 godziny przed udaniem się na spoczynek).
6.Zjedz lekkostrawną kolację najpóźniej 3 godziny przed spaniem.
7.Wystrzegaj się napojów i pokarmów zawierających kofeinę (między innymi kawy, herbaty, coli, wyrobów czekoladowych) na 6 godzin przed planowanym spaniem.
8.Unikaj picia alkoholu przed snem.
9.Nie pij płynów tuż przed spaniem.
10.Przed spaniem weź ciepłą kąpiel, posłuchaj relaksującej muzyki.
11.Zadbaj o odpowiednie wyciszenie i zaciemnienie sypialni.
12.Leżąc w łóżku myśl o czymś przyjemnym, powtarzaj szeptem lub w myślach, z wiarą w to co mówisz: *odprężam się-jestem odprężony *moje mięśnie stają się rozluźnione, zrelaksowane *jestem spokojny *oddycham głęboko, spokojnie *jestem senny, zasypiam spokojnie *zapadam w spokojny, odprężający sen.
13.Niech łóżko kojarzy Ci się TYLKO ze spaniem:*nie czytaj, nie oglądaj TV ani nie pracuj w łóżku
*kładź się do łóżka wtedy, kiedy odczuwasz senność *jeśli nie udało Ci się usnąć przez 15-20 minut, wstań i przejdź do innego pomieszczenia.
14.Zajmij się jakimś niewciągającym zajęciem. Samo oczekiwanie na sen w łóżku i obawa, że nie zaśniesz, jest dodatkowym, niepotrzebnym stresem.

Dlatego nie wracaj do łóżka zanim znów nie odczujesz senności.


czwartek, 25 sierpnia 2016

Inteligencja emocjonalna.

Znalezione obrazy dla zapytania Inteligencja emocjonalna.

Od kilkudziesięciu lat zwraca się uwagę na klasyczną inteligencję, którą mierzy się za pomocą ilorazu inteligencji (IQ). 

Jednak od dziesięciu lat coraz większą popularnością cieszy się inna forma inteligencji - inteligencja emocjonalna.

Jak wykazały badania, klasyczna inteligencja tylko w 20% wpływa na to, jakie odnosimy w życiu sukcesy. Za to aż 80% przypada na inteligencję emocjonalną. 

Co powoduje, że odgrywa ona aż tak dużą rolę w naszym życiu?


środa, 24 sierpnia 2016

Osobowość immunologicznie silna


,,Ważne , by w każdym momencie być w stanie poświęcić to , kim jesteśmy teraz na rzecz tego , kim możemy sie stać." Charles Dubois
H.Dreher zebrał doświadczenia wielu naukowców w jedną całość. Jest to osiem cech „Osobowości immunologicznie silnej".

Cecha 1. Wrażliwość na sygnały wewnętrzne

Dr Gary E. Schwartz odkrył, że ludzie, którzy rozpoznają sygnały ciała/umysłu, takie jak dyskomfort, ból, zmęczenie, złe samopoczucie, smutek, gniew i przyjemność lepiej sobie radzą psychicznie. Mają lepszy profil immunologiczny i zdrowszy układ krążenia.

Wyróżnia on tutaj czynniki ACE czyli :
-----(Attention)--- Zauważanie – czyli właśnie nasza wewnętrzna zdolność do rozpoznawania sygnałów ciała i umysłu; takie otwarcie się na nasze wnętrze; pomóc w tym mogą np. medytacja, trening autogenny, hipnoza, autohipnoza czy terapia psychologiczna;
-----(Connection)--- Połączenie sygnałów z naszą świadomości czyli rozpoznanie ich znaczenia; jak boli mnie głowa dochodzę do wniosku, że to z powodu presji w pracy, albo chroniczna złość jest wyrazem kłopotów w związku; blokowanie tych wiadomości powoduje dysharmonię w relacji umysł-ciało; nie odcinam się od prawdy – szukam prawdziwych przyczyn, tego co mówią sygnały;
-----(Expression)--- Wyrażenie emocji – oczywiście odpowiednie; nie unikanie ich ani też nie tłumienie w sobie.

Schwartz zauważa, że emocje są formą informacji zwrotnej od naszego organizmu. To ważny komunikat. Złość, strach czy martwienie się mówią nam, że są one niezbędne dla naszego dobrego samopoczucia. Kiedy:
- zauważamy je,
- dopuszczamy do świadomości,
- i odpowiednio wyrazimy,
to wtedy przywrócimy równowagę w naszym systemie umysł-ciało.

Przyjżyj się schematowi procesu emocjonalnego. Proces ten uważany jest za naturalny (zauważymy to u dzieci, które postępują zgodnie ze swoimi uczuciami).

Proces emocjonalny:
1. wynurzenie – etap pojawienia się emocji (np. uczucie strachu); etap ten kończy się gdy emocja lub uczucie został rozpoznane i nazwane
2. zanurzenie - pełne odczucie, doświadczenie emocji; z całą intensywnością
3. rozwój – objawienie uczucia w całej okazałości (różne wymiary i barwy doznań, np. dzisiaj bardziej dominujący smutek niż wczoraj)
4. postrzeganie znaczenia – wewnętrzne uchwycenie sensu doznania, zrozumienie (dlaczego czuję to, co czuję?)
5. działanie scalające – działanie lub wyrażenie słowne tego co właśnie odczuwamy.

Jest to schemat, według którego normalnie emocje powinny przejść przez wszystkie etapy. Niechęć do ujawniania emocji jest jednak zjawiskiem normalnym. Wtedy emocje nie mogą przejść całego cyklu. Trzeba pamiętać, że wypieranie emocji przynosi prędzej czy później zgubne skutki. Uczucie nie zniknie tylko dlatego, że jest niechciane. Zostanie zepchnięte do podświadomości lub zastąpione innym.
Przemyśl czy i u Ciebie tak się nie dzieje?

Zanim zaczniemy stosować różnorodne techniki "na stres" musimy najpierw pamiętać o odczytywaniu sygnałów naszego umysłu i ciała, poszukaniu ich przyczyn czyli dopuszczeniu do świadomości. Odpowiednie wyrażenie emocji będzie już pochodną wybranych dla siebie technik.

Pamiętając o ACE sami dojdziemy do tego, ile pracy to jest już za dużo dla naszego organizmu, ile pomocy potrzebujemy, jak dużo snu potrzebujemy, na jakie wakacje powinniśmy pojechać, jak bardzo aktywnie musimy walczyć o nasze interesy w pracy. I dopiero wtedy możemy odpowiednio zareagować, aby przywrócić równowagę.

To ćwiczenia dla Ciebie:

***Zadanie nr 1 -dziennik uczuć***
Czeka Cię niełatwe zadanie – ale nie ma co się zrażać. Załóż zeszyt. Notuj codziennie jedno przeżycie, sytuację jaka Ci się wydarzyła. Może być to coś drobnego. Coś, co przyniosło Ci jakieś emocje. Spróbuj opisać swoje emocje w związku z tym. Nazwij je. Czego dzisiaj one Cię nauczyły? Czy zauważyłaś w sobie jakieś zmiany?

***Zadanie nr 2 - „trzyminutowa medytacja"***
- usiądź wygodnie, w cichym miejscu, zamknij oczy i skup się na oddechu (możesz włączyć muzykę relaksacyjną lub Twoją ulubioną)
- kiedy zauważysz, że myśli uciekają od oddechu, łagodnie przywróć je na ten sam tor
- pozwól przychodzić i odchodzić swoim myślom i uczuciom, bez skupiania się na nich
- po kilku minutach łagodnie otwórz oczy i wróć do rzeczywistości
- zapisz swoje aktualne uczucia w dzienniczku uczuć

Zwróć uwagę: żeby te ćwiczenia poskutkowały "połączeniem się" ze swoimi uczuciami nie wystarczy je raz powtórzyć.


wtorek, 23 sierpnia 2016

Lepiej zapobiegać niż leczyć...



Lepiej zapobiegać niż leczyć - to naczelne hasło od zarania medycyny.


Ale aby zapobiegać, należy znać przyczynę.


piątek, 19 sierpnia 2016

Włosy człowieka rosną...


Włosy człowieka rosną z prędkością 0,35 mm na dzień.


W przeciągu miesiąca przyrastają więc o ok. 1 cm.


Oceń stan swojego zdrowia - nastawienie psychiczne