sobota, 6 lipca 2019

Człowiek jest umysłem obdarzonym ciałem

Znalezione obrazy dla zapytania Człowiek jest umysłem obdarzonym ciałem

Gdyby zabrać umysł, to mielibyśmy tylko rozkładającą się masę mięsa i kości. 

 Dotąd patrzyłam na człowieka jako na ciało obdarzone psychiką. Ale tak nie jest. Człowiek to przecież psychika obdarzona ciałem.

Ważne jest zrozumienie tej prawdy, a chociaż wydaje się tak prosta, trzeba przez dłuższą chwilę pomyśleć, żeby dokładnie to zrozumieć.

W rzeczywistości Twoje ciało stanowi jedynie narzędzie Twojego umysłu — czyli Ciebie.

Twoje nogi zapewniają Ci poruszanie się. Twoje ramiona wykonują wiele prac pod kierunkiem Twojego umysłu. Pożywienie, które jesz, stanowi paliwo Twojego „silnika". Twoje usta pełnią podwójną funkcję. Są zarówno „wrzutem" do pobierania pokarmów, jak i tubą Twojego systemu komunikacji głosowej. Twoje oczy zapewniają Ci orientację, uszy zaś są odbiornikami systemu komunikacyjnego.

Twoja fizyczna istota funkcjonuje w dwojaki sposób:


● w celu utrzymania Cię przy życiu;
● aby realizować to, co jej dyktuje Twój umysł.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Oceń stan swojego zdrowia - nastawienie psychiczne