piątek, 18 marca 2016

Zdrowie dzięki wodzie.


Hydroterapia , dział fizjoterapii, inaczej wodolecznictwo, akwaterapia (łac. aqua = woda) - metoda leczenia bodźcowego polegająca na zewnętrznym stosowaniu wody o różnych postaciach: ciekłej, stałej lub gazowej. 

Podstawę leczniczego działania stanowi odpowiednia temperatura lub ciśnienie wody użytej odpowiednio do danej terapii.

Akwaterapia wpływa korzystnie na układ krążenia, układ nerwowy oraz wiele innych narządów organizmu.

Zabiegi lecznicze możemy podzielić na:

1. Zabiegi z wykorzystaniem ciśnienia hydrostatycznego wody:
kąpiele całkowite
kąpiele częściowe
kąpiele kinezyterapeutyczne
kąpiele perełkowe
kąpiele tlenowe
kąpiele aromatyczne
masaż podwodny

2. Zabiegi z wykorzystaniem ciśnienia strumienia wody:
polewanie
natryski stałe
natryski ruchome

3. Zabiegi za pośrednictwem tkanin:
zmywanie
nacieranie
zawijanie
okłady
kompresy




4 komentarze:

  1. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie to jest prawda, gdyż woda jest przede wszystkim potrzebna, ale musimy także zadbać o to aby była ona dobrej jakości. Muszę powiedzieć, że ja także bardzo chętnie korzystam z pomp wirowych https://www.dostudni.pl/popmy-wirowe,c94,s1.html kiedy muszę przepompować sporą ilość wody.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, woda to źródło życia. Oczywiście musi mieć ona odpowiednią jakość więc warto zastosować stacje uzdatniania wody, ja swoją kupiłem w https://sklep-hydros.pl/138-uzdatnianie-wody

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli ktoś z Was szuka rzetelnego i kompetentnego hydraulika w Warszawie, polecam odwiedzić https://hydraulikon.pl/. Korzystałem z ich usług przy naprawie instalacji w moim mieszkaniu i jestem bardzo zadowolony z efektów ich pracy. Szybka reakcja, dokładność i uczciwość to cechy, które wyróżniają tę firmę na tle innych.

    OdpowiedzUsuń

Oceń stan swojego zdrowia - nastawienie psychiczne